
Stationens forplads med busstoppesteder, cykelparkering og en diminutive parkeringsplads er beliggende ud mod Grøndals Parkvej.

Den bærende stålkonstruktion understøttes af otte 20 meter høje ovale stålsøjler, som er ført op igennem glastagfladen. Fra søjletoppene er udspænt skråstag, som bærer glastaget.

Tidligere blev S-togslinien ført gennem Grøndalsparken på en dæmning. Denne er nu fjernet så parken kam løbe uhindret fra nord til syd.

Glastaget på 5000 m2 følger ringbanelinien.

De to tværgående parroner er kun delvist overdækket.

Hovedbygningen er placeret for enden af Flintholm Alle - en fredsommelig sidegade til Finsensvej.

Stationens forplads med busstoppesteder, cykelparkering og en diminutive parkeringsplads er beliggende ud mod Grøndals Parkvej.

Den bærende stålkonstruktion understøttes af otte 20 meter høje ovale stålsøjler, som er ført op igennem glastagfladen. Fra søjletoppene er udspænt skråstag, som bærer glastaget.

Tidligere blev S-togslinien ført gennem Grøndalsparken på en dæmning. Denne er nu fjernet så parken kam løbe uhindret fra nord til syd.

Glastaget på 5000 m2 følger ringbanelinien.

De to tværgående parroner er kun delvist overdækket.

Hovedbygningen er placeret for enden af Flintholm Alle - en fredsommelig sidegade til Finsensvej.

































Beskrivelse:
Flintholm Station er et trafikknudepunkt, hvor den nyanlagte ringbane krydses af en eksisterende S-togs linie og Metroen. Stationen er Danmarks tredie største og benyttes dagligt af 60.000 mennesker.
Et meget stort glastag dækker alle tre stationer og fungerer som image- og pejlemærke for stationen. Under glastaget er de forskellige faciliteter placeret afhængig af systemet. Stationen ligger i en park og de eksisterende broer i området er blevet renoveret for at sikre et ensartet udtryk.