







































Beskrivelse:
Skolen er placeret mellem Holmbladsgade og Prags Boulevard. Skolens byggegrund er meget lille, og det har resulteret i en kompakt planløsning med legearealer på tagfladerne. Der er fokuseret på at skabe gode læringsrum, hvor de fysiske rammer understøtter pædagogiske visioner. Det er gjort ved hjælp af forskelligartede forskelligartede rumligheder i byggeriet, hvilket giver lærerne mulighed for at lave varierede former for læring både gennem ro og fordybelse eller fysisk udfoldelse.
I skolens stueetage er det indre atrium samlingspunkt. Her leder en stor siddetrappe eleverne op gennem bygningen, til bibliotek og fritidshjem, og videre op til klasselokalerne. For at sikre tryghed for de yngste og samtidig udfordrende rum for de ældste, er bygningen organiseret, så indskolingen er placeret på de øverste etager og udskolingen er placeret i stueetagen, med tæt forbindelse til Prags Boulevard og byens liv.
Arkitekturen danner ramme om fællesskab og læringsmiljøer for hele lokalområdet, og der er adgang til idrætshal, tumlesal og auditorium i stueplan direkte fra Holmbladsgade. På den måde får lokalområdets børn og voksne let adgang til skolen, der kan fungere som byområdets forsamlingshus.
De udendørs arealer er bygget op med læringsfaciliteter tæt på bygningerne, så det er let at trække undervisningen ud i det fri. I forbindelse med Natur og Teknik på niveau 4 er der bede, der kan bruges som laboratorium og læring. Længere væk fra bygningerne kan børnene løbe krudtet af sig og lege mere vildt. Mens rolige nicher giver eleverne et sted at trække sig tilbage til, når de har brug for en pause. Store udvendige trapper ud til gaden inviterer områdets beboere til at udforske skolens udendørs legeområde. På den måde bliver det både en skolegård og legeplads for lokalområdet, hvor børnene kan lege også efter skoletid.