
Gårdrummet på terrænets højeste punkt er indrammet af japans-inspirerede bygningstyper.

Fordelingsrum med langsgående trappe og tværgående gangbroer.

Plan af det store anlæg med hovindgangen i midten.

Arkitekternes koncept for bebyggelse i terræn og under fastholdelse af udsigtsmuligheder.

Gårdrummet på terrænets højeste punkt er indrammet af japans-inspirerede bygningstyper.

Fordelingsrum med langsgående trappe og tværgående gangbroer.

Plan af det store anlæg med hovindgangen i midten.

Arkitekternes koncept for bebyggelse i terræn og under fastholdelse af udsigtsmuligheder.


























Beskrivelse:
Via den ydmyge formgivning søger arkitekterne at nedtone anlæggets fysiske størrelse.
Bygningerne er opført i hvidmalet murværk, ru tømmerkonstruktioner og belægning med klinker såvel ude som inde. Tagdækningen er af brune teglsten. Skolen er rigt udsmykket af billedkunstneren Henning Damgård-Sørensen, der også har stået bag indgangens monumentalt rytmiske trappeanlæg.
På grund af skolens landsbystruktur har det været muligt at udvide skolen på en naturlig måde i årenes løb. Jarl Heger har stået for alle tilbygninger.
Kilde: DAC