Københavns Pædagogseminarium

| Carl BrummerFrederiksen & Knudsen ArkitekterJJW ArkitekterFredriksen Architects | 1906 - 2008
Københavns Pædagogseminarium De nye tilbygninger
De nye tilbygninger
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Volumen
Volumen
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Pavillon
Pavillon
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Pavillon
Pavillon
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Nye volumener
Nye volumener
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Nye volumener
Nye volumener
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Boks
Boks
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Boks
Boks
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Kontekst
Kontekst
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Detalje, facade og vinduer
Detalje, facade og vinduer
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Detalje, facade
Detalje, facade
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Detalje, facade
Detalje, facade
Download billede
Københavns Pædagogseminarium Detalje, facade
Detalje, facade
Download billede

Beskrivelse:

Udvidelse af Københavns Pædagogseminarium af Frederiksen og Knudsen arkitekter (i dag Fredriksen Architects og JJW Arkitekter) opført som en selvstændig bygning til fagene dans, teater og musik. Den oprindelige villa af Carl Brummer er fra 1906. Huset, samt en tilbygning fra 1953 blev i 1969 ombygget til seminarium. Den nye tilbygning, på en lille grund bag de nuværende bygninger, fremstår tillukket på de tre sider mens den 4. facade åbner sig op mod hovedbygningen. For at kunne kombinere funktionelle og kontekstuelle hensyn er bygningen delvist nedgravet. Et asketisk formsprog nedtoner tilbygningen ift.  hovedbygningens detaljerigdom, og tilføjer et roligt holdepunkt i en broget kontekst. Indenfor binder den dobbelt høje foyer de tre planer sammen. Hvert rum har en særlig karakter repræsenteret af en farve. Derudover er der bygget en lille rund pavillon til fredagsbar og sociale aktiviteter.

Emneord:

Uddannelsesbygninger | Tilbygninger | Seminarier | Skoler |